Hi Girls,
today I want to tell you one of my favorite experiences, this summer I decided to leave to London for a holiday…. alone! Purpose of Travel; adventure, adventure, adventure! Actually I took the opportunity to improve my English also 😉
This is not my first experience abroad, but every trip is different and it’s always exciting mixed in with a bit of fear.
The first time that I traveled alone for a long period I was 18 years old and I have to thank my mother, she bought me a ticket to Dublin and she put me on the plane. I worked in a supermarket, I met a lot interesting people and I had a lot of fun adventures.
The second experience was the year after that. I started to study Economics at the university, but it wasn’t for me: I was annoyed, I didn’t feel the passion. I chose this university because I didn’t have a clear idea and thought that this study could give me a great career but I felt unhappy, I had to do something.
This time I had a very specific goal and challenge: find my way. And I found it.
I moved to Barcelona for five years to study design. The time spend here was unforgettable and unique. Barcelona has been and will always be home for me !
But back to why we’re here …
I’ m not new to London: I have already visited the city a few times and It was from the start it was love at first sight!
I liked the idea of spending a whole month and fully dive into London life, so I choose a school, found a college to stay and prepared my suitcase.
The month was so intense that I can not breathe when I think about it . Faces , places , emotions , new friends … a piece of heart is still there. London is a city of constant change, it is cosmopolitan, it is very much alive and won’t let you get bored ever.
English people come across as the most warm and friendly people, I have had an amazing experience with locals and some of them helping me during my travel, hence making my trip a memorable one. London is one of the most fashionable cities in the world.
What it is the coolest, strangest, most experimental place in London ?
Camden Town!
Ciao ragazze,
oggi voglio raccontarvi una delle più belle esperienze che io abbia mai vissuto: quest’estate ho deciso di partire per una vacanza a Londra…completamente sola!!! Scopo del viaggio: avventura, avventura, avventura! Bhe a dire la verità ne ho approfittato anche per migliorare il mio inglese 😉
Non è stata la prima esperienza di questo tipo, ma ogni viaggio è diverso dal precedente e l’emozione è quindi sempre tanta, mista a un po’ di paura.
La prima volta che ho viaggiato in solitaria avevo 18 anni e devo ringraziare mia mamma: comprò un biglietto per Dublino e mi mise sull’aereo proibendomi di tornare prima di tre mesi. Quella volta ho lavorato in un supermercato, conosciuto tantissime persone interessanti e vissuto esperienze estremamente eccitanti!
La seconda esperienza è stata l’anno successivo. Avevo iniziato a studiare Economia e commercio all’università, ma ho ben presto capito che non faceva proprio per me: mi annoiavo, non provavo passione. Avevo scelto quella facoltà perché non avevo le idee chiare e mi sembrava una scelta che potesse offrirmi parecchie opportunità una volta conclusi gli studi. Ma ho presto iniziato a sentirmi insoddisfatta, non ero felice e dovevo fare qualcosa. Così mi sono fatta coraggio e ho deciso di partire. Questa volta avevo un obiettivo ben preciso e sfidante: trovare la mia strada.
E l’ho trovata a Barcellona, studiando design. Sono stati 5 anni ricchi e indimenticabili. Barcellona è stata e rimarrà per sempre casa per me!
Ma torniamo al motivo per cui siamo qui…
Non sono nuova in quei di Londra: ho già visitato la città un paio di volte ed è stato fin da subito amore a prima vista! Mi piaceva l’idea di trascorre un mese intero lì e tuffarmi a pieno nella vita londinese, così mi sono informata sulle scuole, cercato l’alloggio e preparato la valigia.
Il resto è stato un mese così intenso che ancora mi manca il respiro quando ci penso. Visi, luoghi, emozioni, nuovi amici…un pezzo di cuore è rimasto lì. Londra è una città in continuo cambiamento, è cosmopolita, è estremamente viva e non ti lascia annoiare mai.
Insomma, bilancio più che positivo, per tutto. Anche se un luogo in particolare c’è, provate a indovinare. Qual è il luogo più cool, strano, sperimentale di Londra?
Camden Town!
Ah, how I miss London! You have stunning photos of the city!
I write Mademoiselle Meets Maquillage and Macaroons and I would love for you to give it a read, maybe we can follow each other on Bloglovin?
http://www.mademoisellemeetsmaquillageandmacaroons.com
Deepti xx
Thank you so much! I have just started to follow you on bloglovin 🙂
Have a great weekend sweetie!